Jak duży ślad węglowy ma podróż samolotem?

Avatar
Jak duży ślad węglowy ma podróż samolotem?

Chyba wszyscy już doskonale wiedzą, że według powszechnej opinii latanie szkodzi środowisku. Niemniej jednak nie możemy zmienić swojego podejścia do podróży, gdyż samoloty są po prostu szybkie i wygodne. Wobec tego ślad węglowy samolot- jak bardzo przyczynia się on dewastacji środowiska?

Podróż poza Atlantyk- emisja kilkaset kilogramów dwutlenku węgla na dobę

Dominikana- ile trwa lot? To pytanie najczęściej zadają sobie podróżni, którzy przygotowują się do lotu przez Atlantyk. Portal podróżniczy Travelers pragnie jednak zaznaczać, że właściwym pytaniem powinno być to, jak bardzo taki lot przyczyni się do dewastacji środowiska. Wobec tego jak można ocenić lot poza Atlantyk pod kątem śladu węglowego? Otóż załóżmy, że korzystamy z popularnego, polskiego przewoźnika, czyli z Polskich Linii Lotniczych LOT.  W pierwszej kolejności odpowiedzmy sobie na pytanie podstawowe. Jaki jest ślad węglowy- samolot przy podróży po Europie? Wobec tego powiedzmy sobie również, że wybieramy się do Lizbony. Wówczas możemy powiedzieć, że lot w jedną stronę będzie emitował ponad 228 kilogramów dwutlenku węgla. Co w obie strony daje ponad 456 kilogramów dwutlenku węgla o osobę. Wobec tego skoro odpowiemy sobie na pytanie: Dominikana- ile trwa lot? To warto poznać również odpowiedź na pytanie odnośnie tego, jak bardzo podczas takiego lotu zanieczyścimy środowisko. Otóż możemy podczas lotu za Atlantyk wyemitować nawet 1,25 ton dwutlenku węgla. Wobec tego taki lot poważnie wpłynie na środowisko i to w bardzo negatywny.

Policz ślad węglowy samolotu samodzielnie!

Ślad węglowy jest niezwykle ważny podczas podróży samolotem. Niemniej jednak można w bardzo prosty sposób samodzielnie wyliczyć ślad węglowy. Okazuje się, że niektórzy przewoźnicy lotniczy udostępniają na swojej stronie kalkulatory. Dzięki nim można bez problemu dowiedzieć się w jak wielkim stopniu nasze wakacje będą miały wpływ na nasze środowisko. Okazuje się, że takie kalkulatory śladu węglowego zostały udostępnione już przez wielu przewoźników. Nie tylko więc możemy znaleźć go na świetnie nam znanej stronie linii lotniczych LOT, ale także znajdziemy go na witrynie:

  • Scandinavian Airlines – czyli popularny SAS
  • Easy Jet – również popularny i tani przewoźnik.
Zobacz też:  Dieta sportowca. Czym różnią się przedtreningówki od izotoników?

Emisję dwutlenku węgla można policzyć w niezwykle prosty sposób. Okazuje się, że w przybliżeniu podróż z Nowego Jorku na lotnisko w Londynie Heathrow, będzie emitować do atmosfery ponad 330 kilogramów dwutlenku węgla. Jednak już ta sama podróż na stronie innego przewoźnika będzie emitować już ponad 460 kilogramów. Wobec tego można zastanawiać się, skąd tak znacząca różnica? Wyjaśnienie jest jednak niezwykle proste. Otóż przewoźnik jeden i drugi mają nieco inną flotę samolotów. Poszczególne modele przecież różnią się pod wpływem zużywanego paliwa na trasie, a co za tym idzie będą emitowały także inny ślad węglowy.

Im wygodniej, tym gorzej dla środowiska

Każdy z pasażerów z pewnością stawia na wygodę. Niemniej jednak od niej w dużej mierze zależy ślad węglowy. Kiedy w samolocie na danej trasie zajęte są wszystkie miejsca, to wówczas emisja dwutlenku węgla na jednego pasażera jest nawet o połowę niższy, niż w przypadku gdy samolot leci z mniejszą ilością pasażerów. Warto więc podkreślić, że często w klasie biznes zdarza się, że rozlokowanych jest jedynie kilku pasażerów, którzy mogą cieszyć się niczym nieograniczoną przestrzenią. W efekcie jednak ta dwójka czy trójka pasażerów ma o wiele bardziej dewastacyjny wpływ na środowisko niż 50 innych pasażerów. Ślad węglowy zwiększą się więc wraz z wygodą pasażerów. Im wygodniej dla nich, tym gorzej dla środowiska, które musi przyjąć na siebie jeszcze większą i cięższą emisję dwutlenku węgla. Wygoda z pewnością jest jedną z najważniejszych kwestii dla podróżnych, szczególnie jeśli wybierają się oni w podróż na niezwykle długiej trasie, wówczas z pewnością nie chcą oni przebywać ściśnięci pomiędzy innymi. Dopłacają oni więc za bilety, co dla przewoźnika oznacza pokaźny zysk, zaś szkodzą środowisku, dla którego oznacza to jeszcze więcej zanieczyszczeń.

Zobacz też:  Jakie zalety ma dezodorant w kremie?

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts